13.10.2017 – #Mightycare News: Neue #VMware #KnowledgeBase Artikel veröffentlicht

//13.10.2017 – #Mightycare News: Neue #VMware #KnowledgeBase Artikel veröffentlicht

13.10.2017 – #Mightycare News: Neue #VMware #KnowledgeBase Artikel veröffentlicht

Vom 12.10.2017 bis zum 13.10.2017 wurden 15 Knowledgebase Artikel veröffentlicht.

Liste der veröffentlichten Knowledgebase Artikel von VMware:

Am 12.10.2017 vom Typ: Best Practices, Informational
Titel: Best practices for using vSAN 6.5 iSCSI devices

Am 12.10.2017 vom Typ: Troubleshooting
Titel: Managing TLS protocol configuration for vSphere 6.5

Am 12.10.2017 vom Typ: Troubleshooting
Titel: At times certain controller APIs could fail due to cleanup of API server reference files

Am 12.10.2017 vom Typ: Troubleshooting
Titel: Using syslog log markers from the ESXi command line

Am 12.10.2017 vom Typ: Troubleshooting
Titel: Error on the VMware store when upgrading to Fusion 10 and/or Workstation 14

Am 12.10.2017 vom Typ: Troubleshooting
Titel: SRM 5.8.1 plug-in not showing on Web Client and reports error in virgo logs

Am 12.10.2017 vom Typ: Informational, Troubleshooting
Titel: VMware vSphere Web Client server does not generate log files if a non-English language is selected during the VMware Web Client 5.x installation

Am 12.10.2017 vom Typ: Troubleshooting
Titel: ESXi 6.5 not populated when exporting a support bundle in the Web Client

Am 12.10.2017 vom Typ: How to, Informational
Titel: Contacting VMware Support for issues related to VMware Horizon Cloud Service on Microsoft Azure or VMware Horizon Cloud with On-Premises Infrastructure

Am 12.10.2017 vom Typ: Informational
Titel: How to identify the blocked dvPorts through vSphere Web Client

Am 12.10.2017 vom Typ: Troubleshooting
Titel: ESXi host version requirements in a vSAN cluster

Am 12.10.2017 vom Typ: How to
Titel: Identifying specific disk failure in a vSAN deduplication cluster

Am 12.10.2017 vom Typ: How to, Troubleshooting
Titel: Collecting diagnostic information from Broadcom MegaRAID controllers

Am 12.10.2017 vom Typ: Informational, Troubleshooting
Titel: Increasing driver logging verbosity on Broadcom HBAs

Am 12.10.2017 vom Typ: Troubleshooting
Titel: How to change SVGA settings for Instant Clone Pools

Ausführliche Auflistung:

Titel: Best practices for using vSAN 6.5 iSCSI devices

Knowledgebase Nr: 2148216

Kategorie: Best Practices, Informational

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware vSAN 6.5.x

Link zum Artikel: 2148216

Beschreibung:
This article provides information on best practices when hosting iSCSI targets from a vSAN 6.5 cluster.
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: Managing TLS protocol configuration for vSphere 6.5

Knowledgebase Nr: 2147469

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware ESXi 6.5.x, VMware vCenter Server 6.5.x, VMware vCenter Server Appliance 6.5.x

Link zum Artikel: 2147469

Beschreibung:
Starting with vSphere 6.5, the TLS protocol versions 1.0, 1.1, and 1.2 are enabled by default. The TLS protocols can be toggled and configured using the TLS Reconfiguration Utility. This article provides steps for modifying the supported TLS protocols using this utility, and disabling TLSv1.0 within the vSphere environment. The utility will allow for an end-to-end disablement of TLSv1.0 across a vSphere environment. However, the vCenter Server, Platform Services Controller, vSphere Update…
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: At times certain controller APIs could fail due to cleanup of API server reference files

Knowledgebase Nr: 2151719

Kategorie: Troubleshooting

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware NSX for vSphere 6.3.x

Link zum Artikel: 2151719

Beschreibung:
NSX​ ​Manager​ ​GUI​ displays an NSX Controller node as Disconnected. In the NSX Manager logs, you see entries similar to:ERROR http-nio-127.0.0.1-7441-exec-5 BaseRestController:452 – REST API failed : ‚I/O error on POST request for “ https://x.x.x.x/ws.v1/login „: Remote host closed connection during handshake; nested exception is javax.net.ssl.SSLHandshakeException: Remote host closedconnectionduring handshake’org.springframework.web.client.ResourceAccessException:I/O error on POST request…
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: Using syslog log markers from the ESXi command line

Knowledgebase Nr: 2146535

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware ESXi 5.0.x, VMware ESXi 5.1.x, VMware ESXi 5.5.x, VMware ESXi 6.0.x

Link zum Artikel: 2146535

Beschreibung:
The purpose of this article is to explain the use of syslog log markers from the ESXi shell. These can be used to isolate issues within log files, and to get a more accurate timestamp for when an issue occurs.
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: Error on the VMware store when upgrading to Fusion 10 and/or Workstation 14

Knowledgebase Nr: 2151800

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware Fusion 10.x, VMware Fusion Pro 10.x, VMware Workstation Pro 14.x (for Linux), VMware Workstation Pro 14.x (for Windows)

Link zum Artikel: 2151800

Beschreibung:
Upgrading to Fusion 10 and/or WorkStation 14 fails with the error:If you do not see the serial number or license key below, confirm that you have registered the license.Fusion upgrade error:Workstation Upgrade error:
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: SRM 5.8.1 plug-in not showing on Web Client and reports error in virgo logs

Knowledgebase Nr: 2146582

Kategorie: Troubleshooting

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware vCenter Site Recovery Manager 5.8.x

Link zum Artikel: 2146582

Beschreibung:
After a new installation of SRM 5.8.1, the application does not show the plug-in on the Web Client. In the vsphere.virgo.log file, you see error similar to:[2016-08-23
15:22:44.439] [WARN ] vc-service-pool-3318 70001161 100019 200006 com.vmware.vise.extensionfw.impl.PackageManifestParser Plugin id mismatch between the registered extension key (com.vmware.vcDr)and the id specified in plugin-package.xml (com.vmware.srm.client). The registration id will be used but you should keep them in sync….
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: VMware vSphere Web Client server does not generate log files if a non-English language is selected during the VMware Web Client 5.x installation

Knowledgebase Nr: 2108334

Kategorie: Informational, Troubleshooting

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware vSphere Web Client 5.0.x, VMware vSphere Web Client 5.1.x , VMware vSphere Web Client 5.5.x

Link zum Artikel: 2108334

Beschreibung:
You are unable to locate the VMware vSphere Web Client virgo logs The C:ProgramDataVMwarevSphere Web Clientserviceability directory is missing The Web Client log bundle wizard does not contain any virgo logs Note: For more information on the Web Client log file locations, see Location of vSphere Web Client service logs (2004090).
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: ESXi 6.5 not populated when exporting a support bundle in the Web Client

Knowledgebase Nr: 2148382

Kategorie: Troubleshooting

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware vCenter Server 6.5.x, VMware vCenter Server Appliance 6.5.x

Link zum Artikel: 2148382

Beschreibung:
While generating logs in ESXi 6.5 via the vSphere Web Client, the field ’select specific logs to export‘ is blank. Other options also shows blank like network, storage, fault tolerance, hardware etc. is blank.
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: Contacting VMware Support for issues related to VMware Horizon Cloud Service on Microsoft Azure or VMware Horizon Cloud with On-Premises Infrastructure

Knowledgebase Nr: 2144012

Kategorie: How to, Informational

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware Horizon Cloud with On-Premises Infrastructure 1.0.x

Link zum Artikel: 2144012

Beschreibung:
This article explains how to contact VMware Support when encountering a technical issue with VMware Horizon Cloud Service on Microsoft Azure or VMware Horizon Cloud with On-Premises Infrastructure (formerly known as VMware Horizon Air Hybrid-Mode). There are different options to get support depending on: The support entitlement as per the terms of the Support Contract The nature of the issue encountered The deployment model of Horizon Cloud Service with which you encountered the issue…
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: How to identify the blocked dvPorts through vSphere Web Client

Knowledgebase Nr: 2145114

Kategorie: Informational

Aktualisiert: 12.10.2017

Link zum Artikel: 2145114

Beschreibung:
The purpose of this article is to find the dvPort blocked through vSphere web client.When the dvPort is blocked, you see this alert in vRealize Operations Manager UI: Network traffic is blocked for one or more portsNetwork traffic is blocked for one or more ports on the vSphere Distributed SwitchRecommendationsCheck the security policy on the port groups as well as any ACL rule configuration
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: ESXi host version requirements in a vSAN cluster

Knowledgebase Nr: 2148493

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware vSAN 6.0.x, VMware vSAN 6.1.x, VMware vSAN 6.2.x, VMware vSAN 6.5.x, VMware vSAN 6.6.x

Link zum Artikel: 2148493

Beschreibung:
The compatibility between host ESXi software versions and vSAN on-disk format versions can vary, depending on the software version numbers. Upgrading the on-disk format in a vSAN cluster can affect the compatibility of each host’s ESXi version.
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: Identifying specific disk failure in a vSAN deduplication cluster

Knowledgebase Nr: 2149067

Kategorie: How to

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware vSAN 6.2.x, VMware vSAN 6.5.x

Link zum Artikel: 2149067

Beschreibung:
When using VMware vSAN with deduplication, and disk failure results in the failure of the entire disk group. As all disks will appear as in a faulted state, additional investigation is required to identify the specific disk that has failed. After a disk failure in a deduplication-enabled cluster, the vSAN Health Service and the vSAN disk views in the vSphere Web Client will reflect that the entire disk group is offline: vSAN Health Service vSAN Disk Management The UI permits…
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: Collecting diagnostic information from Broadcom MegaRAID controllers

Knowledgebase Nr: 2146429

Kategorie: How to, Troubleshooting

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware ESXi 5.1.x, VMware ESXi 5.5.x, VMware ESXi 6.0.x

Link zum Artikel: 2146429

Beschreibung:
This article outlines few common methods to capture diagnostic information from megaRAID controllers. The primary tools covered in this article are: lsiget storcli perccli The preferred method of troubleshooting is to use lsiget unless storcli is already installed. this is because lsiget can be run live and does not require a reboot to deploy. The storcli utility is provided as a VIB file which needs to be installed manually and requires a reboot to function.
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: Increasing driver logging verbosity on Broadcom HBAs

Knowledgebase Nr: 2146431

Kategorie: Informational, Troubleshooting

Aktualisiert: 12.10.2017

Für Produkte: VMware ESXi 5.1.x, VMware ESXi 5.5.x, VMware ESXi 6.0.x

Link zum Artikel: 2146431

Beschreibung:
This article provides information on how to increase logging verbosity with Broadcom IT/IR HBA drivers for troubleshooting purposes.
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Titel: How to change SVGA settings for Instant Clone Pools

Knowledgebase Nr: 2151745

Aktualisiert: 12.10.2017

Link zum Artikel: 2151745

Beschreibung:
Starting with Horizon 7.2, SVGA settings (# of monitors, max resolution) for an Instant Clone pool is inherited from the values configured in the master image. This KB provides information on how to configure the SVGA settings in the master image. By default, vCenter configures 1 monitors and max resolution of 1280×800 in the master VM, however, this value may change with different versions of vCenter or even different versions of OS, so it is always best practice to configure these settings…
… Für weitere Details den Link zum Artikel anklicken

Zurück nach oben

2017-10-13T08:04:46+00:00Oktober 13th, 2017|Knowledgebase|
Um unsere Webseite für Sie optimal zu gestalten und fortlaufend verbessern zu können, verwenden wir Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Weitere Informationen zu Cookies erhalten Sie in unserer Datenschutzerklärung. Sie können die Erfassung Ihrer Daten durch Google Analytics verhindern, indem Sie auf folgenden Link klicken. Es wird ein Opt-Out-Cookie gesetzt, der die Erfassung Ihrer Daten bei zukünftigen Besuchen dieser Website verhindert. Weitere Einstellungen Ok

Google Analytics deaktivieren

Verbiete Google Analytics, mich zu verfolgen